Cu totii ne dorim tot ce e mai bun pentru corpul nostru si incercam, atat constient cat si inconstient, prin actiunile noastre sa stam pe o cale cat mai corecta. Dar, ce ne facem cand credem ca am ales un drum corect fara sa avem un indicator care sa ne arate unde duce acest drum?

Cu totii stim piramida alimentelor conceputa chiar de FDA, Food and Drug Administration din Statele Unite. Din 2005, a fost schimbata cu “mypiramid”, (aceeasi Marie dar cu alta palarie). Cat de eficienta este aceasta formula pentru sanatate si slabit??

Din anul in care au fost introduse, 1977 de catre FDA, aceste “reguli” de alimentatie a crescut atat rata obezitii, problemele cardiovasculare, diabetul de tip 2 (care este boala alimentara) cat si cazurile de cancer si boli inflamatorii.

De ce ai vrea sa mananci ACEIASI mancare pe care o dam animalelor ca sa se INGRASE?

Ce mananca animalele in crescatorii cand dorim sa le ingrasam?

Motivatia va fi mereu profitul producatorului si sa “traga” la cantar, nu va faceti iluzii ca e altfel. Acesta va hrani animalele in cel mai eficient mod posibil pentru a le ingrasa atat natural cat si cu suplimente, de la suplimente naturale pana la steroizi, si de abia apoi injectate cu “saramura” ca sa fie si mai grele. Nu ma credeti? Nici nu trebuie, las aici un filmulet despre cum se injecteaza carnea in Romania.  ( https://www.youtube.com/watch?v=Ski6lUCFPsE )

“Ingrediente: porumb, grau, srot soia, srot floarea-soarelui, srot rapita, fainuri proteice vegetale, tarate de grau, tarate de porumb, ulei vegetal, carbonat de calciu, fosfat monocalcic, sare, vitamine si microelemente specifice speciei si categoriei.” (lista ingredientelor unui furaj de baza pentru pui)

Nu este oare contra intuitiei sa mananci aceleasi lucruri pentru ingrasat animalele si sa te astepti totusi sa slabesti? Ca asa sunt regulile?

Imi pare rau sa v-o spun, dar nu aceasta este formula ideala pentru slabit. La baza piramidei,  in alimentatia noastra, ar trebui sa stea fructele si legumele cat mai putin procesate si cat mai apropiate de starea lor naturala. Cum spuneam in articolul meu ” zaharul da de 8 ori mai rau decat cocaina?”, zaharul da dependenta si de aceea aud frecvent “dar eu nu pot fara paine; macar putina”.

Pe langa glutenul din fainoasele de baza (grau, orz, secara) care creste inflamatia in corp si incetineste slabitul (este singura proteina pe care omul nu o poate digera complet) acestea contin si carbohidrati cu absorbtie foarte rapida.

Cunoasteti starea de moleseala dupa masa? Am cunoscut-o si eu… mult timp!

Starea de moliciune nu este normala dupa masa, chiar daca ne-am obisnuit cu totii cu ea si o consideram normala. Aceasta apare datorita unui aport prea rapid de glucoza in sange.  Da, sangele se deplaseaza catre stomac pentru digerarea mancarii, dar nu este normal sa dea somnolenta, minte in ceata si oboseala exagerata.

Painea alba are un indice glicemic de 73, pe cand o sticla de coca cola are indicele glicemic de 62. Chiar iti permiti sa mananci echivalentul unei prajituri la fiecare masa? Mai bine fa-ti un serviciu si macar bucura-te de o prajitura decat de paine, nu ca n-ar fi la fel de rau pentru slabit, dar macar are gust!

De retinut:  Mananca legume si fructe cu incredere si cat mai natural posibil!

Daca doresti schimbari, schimba actiunile pe care le intreprinzi! Nu te poti astepta sa faci acelasi lucru, dar sa obtii rezultate diferite!