Pe umeri se aseaza hainele, dau linia de suport si creeaza impresia de puternic sau de slab a corpului. Pentru a creea o imagine puternica dezvoltarea deltoizilor este importanta si este un inceput bun.

     Pentru a stii cum sa dezvolti o grupa musculara este indicat sa ii stii intai anatomia:

         Deltoizii sunt compusi din 3 parti: anteriori, mediali si posteriori.

Toate cele 3 parti au insertia comuna pe tuberozitatea deltoidiana a humerusului. Acestia au rol in ridicarea bratului inainte, lateral sau inapoi.

A. Partea anterioara are originea pe suprafata anterioara a claviculei laterale. Are rol in flexia si rotatia mediala a bratului .

B.Partea laterala are originea pe scapula(acromion) si pe spina scapulei. Are rol in abductie cand umarul este in rotatie interna.

C.Partea posterioara are orgiinea pe spina scapulei. Are functia de a asista dorsalii in extensia umarului.

Cum antrenam fiecare parte?

1.Pentru a antrena partea anterioara a deltoidului un exercitiu bun este flexia incrucisata la scripeti:

In acest exercitiu se poate trece peste linia medina a corpului pentru a ajunge la o contractie de varf, pe toata amplitudinea, spre deosebire de flexiile de umar anterioare cu gantere.

2. Pentru a antrena capatul lateral este utila abductia umerilor cu coatele flexate la 90 de grade sau cu coatele extinse . Acest tip de miscarea va angrena toate cele 3 capete in efort.

3.Pentru a antrena capul posterior sunt utile exercitiile ce implica extensia umarului.