Vrei sa nu mai pierzi timpul in sala degeaba si sa poti lucra cu greutati mai mari?

Daca lucrezi de mult timp si nu vezi progrese in ceea ce priveste greutatea sigur nu lucrezi cu o greutate suficient de mare pentru a-ti stimula sistemul nervos .

Primele conditii pentru progres sunt: 

-Somnul necesar de 8 ore si o calitate buna a acestuia. Corpul si SNC se reface doar in timpul somnului.

-Hrana care sa aduca aportul necesar de nutrienti musculaturii si sistemului nervos.

Tip: mancat cum “trebuie” trebuie sa se potriveasca cu obiectivul stabilit.

Forta unui muschi este data de diametrul pe sectiune a muschiului, altfel spus, grosimea muschiului, si posibilitatea sistemului nervos de a trimite un impuls suficient de puternic incat sa-ti contracti simultan cat mai multe fibre musculare.

Diametrul unui muschi il poti “pacali” usor din retentie de apa, tesut adipos sau hipertrofie sarcoplasmica ce nu ajuta, foarte multa, la capacitatea muschiului pentru forta maxima.

Mie personal mi s-a intamplat sa fac persoane la skandenberg cu bratul dublu cat al meu sau sa fiu facut de persoane cu bratul mai mic ca volum sau cel putin sa ma chinui foarte tare si m-am gandit : DE CE?

De unde diferenta asta? 

Diferenta vine de la modul de antrenament si cum ti-ai obisnuit creierul sa-ti trimita impulsurile nervoase catre muschi.

Daca vrei sa-ti optimizezi forta in primul rand trebuie sa ai masa musculara necesara pentru obiectivul tau ( poti cauta un model ce realizeaza ce doresti sa faci) si apoi sa-ti obisnuiesti creierul sa-ti contracte fibrele musculare simultan cat mai multe fibre : asta implica sa realizezi un efort optim de 1-4 repetari, MAXIM de 2 ori pe saptamana (e ok si o data).

Este necesara o tehnica buna si o baza solida inainte de a incepe antrenamentele de forta maxima.

Diferenta dintre aspectul unui culturist si un powerlifter este in mare parte data de stilul de antrenament. Un culturist lucreaza, preponderent, pentru hipertrofie sarcoplasmatica imbinand si hipetrofia miofibrilara; iar, la un powerlifter proportia este inversa.

In Hipertrofia miofibrilara elementele contractile ale fibrei musculare sunt mai mari.

In hipetrofia sarcoplasmica substratul energetic (capacitatea de stocare a glicogenului si mioglobina) creste, iar elementele contractile raman la fel.