Multi confunda greutatea ce trebuie folosita pentru a creste in masa musculara. Am auzit adesea ca trebuie folosite greutati mari pentru a creste masa musculara. Greutate “mare” este un termen relativ,  mare pentru cine? Pentru cel care se antreneaza de 10 ani sau pentru cel care acum face cunostiinta cu sala?

Tip: Intotdeauna raporteaza-te la DOAR la tine, ce poti face tu AZI si cum te simti. Nu te raporta la altii “daca face ala, fac si eu” . Te poti accidenta din exces de zel.

Pe scurt: Realizeaza 10-12 repetari (cu o greutate ce nu iti va permite sa mai faci +2 repetari dupa ce ai terminat setul) pe set foarte lente pe excentric (cedare/cand lasi bara in jos la biceps de exemplu) si o sa vezi rezultate multumitoare doar punand acest lucru in practica si lucrand controlat.

Un raspuns mai lung ar fi: o alternanta a tipului de antrenament ce vizeaza atat fibrele albe, roz si fibrele rosii ale muschiului.

Clasificarea dupa culoare este data de concentratia de hemoglobina. Prezenta hemoglobinei in fibre ofera acestora o rezistenta indelungata la efort si diferentiaza substratul energetic a acestora. Prin diferenta de “combustibil” muscular este diferita si capacitatea acestora de contractie.

Asta presupune o variatie a numarului de repetari cat si a vitezei de executie. Fibrele albe sunt vizate in antrenament cu greutati foarte mari (sa poti face doar 1-4 repetari), fibrele roz le antrenezi lucrand cu repetari cu o greutate ce-ti permite sa faci doar 8-12 repetari iar fibrele rosii le antrenezi cu greutati cu cat te apropii mai mult de 12 repetari si peste (asta pentru muschi fazici, adica majoritatea mai putin: gambe, abdomen, paravetebrali).

Tip: Daca vrei sa te faci mare tine cont ca muschiul sufera microleziuni cel mai mult in faza de cedare a greutatii. NU o sa te faci mare lucrand doar 1-4 repetari, ci doar FIT si iti va accelera metabolismul. Ideal este sa lucrezi alternand modul de lucru.

Alternanta aceasta se poate face de la antrenament la altul sau de la luna la alta.

Am dorit sa scriu pe subiectul acesta pentru ca multi considera ca este DOAR o metoda corecta de lucru.

Metoda de lucru se alege DUPA ce iti stabilesti obiectivul:  masa musculara, forta maxima, explozie.