Ai o viata lipsita de miscare fizica organizata? Si majoritatea timpului il petreci stand pe scaun?

MISCA-TE. Corpul a fost facut sa se miste si sa fie folosit nu aruncat si pus deoparte. E o vorba… “Move it or lose it”.

Orice functie nefolosita se degradeaza pana la un punct ce poate deveni handicap. Sunt sigur ca vrei sa ai o postura corecta si sa nu ai parte de neplaceri.

O intamplare frecventa ce am observat-o pe masura ce se inainteaza in varsta nu neaparat lipsa fortei musculare este o problema, ci lipsa mobilitatii articulare si elasticitatii musculare. Adica sa zicem ca X ar avea coordonarea si forta sa ridice mana sa ia o cana din dulap, dar nu o poate ridica peste un anumit unghi pentru ca este blocata miscarea ( ori de o durere, ori ca nu mai are mobilitate), sau ceva mai comun X sa-si lege sireturile cu picioarele intinse, doar aplecand trunchiul (poate aparea acelasi impediment)

Tip: Indiferent de cat de activ esti; este benefic sa inveti sa faci stretching, o sa te scuteasca de multe dureri si neplaceri cu inaintarea in varsta.

Ai observat pana acum persoane mai plinute dansand bine? Iti poti da seama ca elasticitatea si mobilitatea combinata cu o anumita coordonare iti pot da gratie in miscari uitandu-te la astfel de oameni.

In corp exista anumite grupuri de muschi ce efectueaza miscarea(agonist) si grupuri de muschi ce se opun miscarii (antagoniste). Daca acestia nu sunt in echilibru pot aparea dureri. De exemplu: stand pe scaun aplecat la laptop mai multe ore pe zi duce la scurtarea musculaturii pectorale si flexorilor coapsei. Acest lucru poate duce la dureri de spate intre omoplati si dureri in zona lombara.

Corpul tau intotdeauna doreste sa realizeze un echilibru. Musculatura scurtata iti va afecta postura iar musculatura antagonista va dori sa mentina echilibrul posturii, iar acest lucru va duce la dureri deoarece aceasta va trebui sa lucreze mai mult decat este necesar doar pentru a incerca sa mentina echilibrul.

Pasii pentru remedierea situatiei sunt :

1.Realizarea ca exista un dezechilibru

2.Localizarea dezechilibrului

3.Cauza dezechilibrului

4.Restabilirea echilibrului prin stretching si antrenament corespunzator

O mobilitate articulara si elasticitate musculara mai buna inseamna o calitate a vietii mai buna, un risc mai scazut de accidentari si incetinirea efectelor ce apar odata cu trecerea timpului si lipsa miscarii.

Stretching-ul realizat corect are numeroase beneficii:

1.Amelioreaza Postura

2.Imbunatateste mobilitatea si elasticitatea

3.Imbunatateste forta exploziva a muschilor

4.Imbunatateste circulatia sanguina

5.Amelioreaza tehnica de executie a exercitiilor