Daca lucrezi deja pentru intarirea musculaturii posterioare a membrelor inferioare: fesieri si ischiogambieri si rezultatele intarzie sa apara sau postura nu te avantajeaza e posibil sa ai un dezechilibru muscular ce implica musculatura flexoare a coapsei, cvadricepsul, fesierii si ischiogambierii.

Daca esti sportiv, sau nu, si ai in permanenta tensionati musculatura posterioara a coapsei impreuna cu postura din imagine e posibil sa ai musculatura anterioara a coapsei: musculatura flexoare, cvadricepsul si musculatura abdominala (in special dreptii abdominali) prea putin dezvoltata raportat la dezvoltarea musculaturii de pe partea posterioara a coapsei. Acest lucru va creea o rotatie posterioara a bazinului ce se poate observa prin aspectul de “fesieri lasati”.

Retroversia de bazin este o conditie caracterizata prin rotirea pelvisului inapoi, ce cauzeaza scaderea curburii lombare. Aceasta conditie poate provoca dureri de spate, sold si membre inferioare.

Pentru a lucra asupra acestui dezechilibru;

Pentru a readuce pelvisul in pozitie neutra este necesara cresterea flexibilitatii ischiogambierilor si mai putin, la inceput, stretching-ul pe musculatura flexoare sau pe cvadriceps. Este, de asemenea, necesara cresterea tonusului si fortei musculaturii abdominale, cvadriceps-ului si a musculaturii flexoare a coapsei.  

Pentru a creste flexibilitatea musculaturii am pus mai jos niste imagini cu cateva exercitii de stretching . In timpul exercitiului de stretching atentia trebuie sa fie indreptata spre aplecarea trunchiului spre piciorul pe care se realizeaza stretch cu mentinerea pentru 30-60s cu 20s relaxare si repetat de 3 ori cu importanta deosebita sa nu doara, cand muschiul trimite semnale de durere acesta se contracta nu se relaxeaza datorita reflexului de aparare.